onsdag den 28. november 2012

5. Døgn

Dagens hilsen fra Grådyb efter knapt 5 døgn på Atlanterhavet.

Vores position er nu 22 gr. 22,010 N 26 gr. 08,580 V.















Vinden er vendt og står nu stort øst-nordøst, så vi har den ind bagfra. Derfor var vi i nat nødt til at tage både fog og storsejl ned for derefter at opsætte code zero med spilerbom på. Som sædvanlig skulle det arbejde foregår i bølgegang med månen godt gemt bag skyerne. Det giver os p.t. en fart på lidt over 5 knob, men kors hvor vi vugger fra side til side. Nu ved vi, hvordan det er at bo i en tumbler, der kører på vuggeprogram.

Jeg har så forsøgt mig på min første bolledej, slået op i mørke. Absolut kun en betinget succes. Selvom den stod i et par timer, fik den ikke rigtigt hævet op, så bollerne blev lidt tunge. Spiselige er vel det bedste, man kan sige om dem.

Ellers er Atlanterhavet ved at ramme os alle 4 på en måde, som jeg i hvert fald ikke havde tænkt på hjemmefra. Og det vil sikkert afstedkomme mange - sjove - bemærkninger hjemme: Vi har alle godt ømme i rø... Grådyb ER et lille skib, så man kan sgu ikke bare løbe rundt. Alt foregår siddende, og selv en kontormus som mig, er altså ikke vant til at sidde ned på et hårdt stykke træ dag og nat.

Alt vel ombord og hilsner fra alle
André og besætning

PS Vi ser delfiner hver dag ! (Men ingen hvaler endnu)
PPS Vi har besluttet kun at holde telefonen tændt mellem ca. 12 og 12.30 GMT.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar