søndag den 18. november 2012

Ankommet til Tenerife igen.....

Woop woop - what a day........

Sikke en dag.......

Blev hentet af Andre' kl 03.50 i morges i 
Espergærde, og allerede før vi nåede motorvejen syntes Andre' hans lidt aldrende Mercedes kørte underligt, den ville ikke rigtig tage gassen. I starten troede han det var i speederen der sad noget i klemme, men senere på motorvejen, på vej mod Kastrup lufthavn, kunne den kun køre 80 km/t med klampen i bund, så det måtte være noget andet. Vi besluttede at køre tilbage til Espergærde og bytte til min bil, men måtte først helt til Hørsholm før vi kunne vende på broen over motorvejen. Lige da vi skulle til at vende og køre ned på modsatte side af motorvejen, kom der en taxi bagved os, så vi besluttede hurtigt, at at det var bedst at jeg tog den til lufthavnen, da tiden var ved at være knap. Vi stoppede og taxaen stoppede. Jeg fik mit køleskab (nyt køleskab til båden - mere om det i morgen) ud af bilen, mens Andre' konstaterede at det røg lidt fra højre baghjul, som om bremserne havde hængt. I det samme opdagede jeg flammer fra venstre side bag, og det bredte sig hurtigt til hele bagenden af bilen. Hurtigt, og med flammerne slikkende op ad mine arme, fik jeg bagdøren åbnet og hev min håndbagage ud (skuldertaske + pose med div. sejlerting), og så flyttede vi os væk fra bilen. Taxa chaufføren prøvede forgæves at gøre noget med hans lille pulverslukker, men til ingen hjælp. Der lød et brag og endnu flere flammer. Andre' bad mig køre afsted så jeg kunne nå min flyver, og imens fik han fat i falck der kom og slukkede ilden. Mercedes' udbrændte. Sikke en oplevelse....
Sorry Andre' - jeg ved du elskede din 6 cyl. mercer....

Så det var noget af en start på denne morgen. 

Nåede at få checket mit køleskab ind og kom vel ombord på flyveren til Tenerife.
Køleskabet kom også vel til Tenerife - og jeg har fået det ombord.

Mere om det i morgen på bloggen.


Sidder i sol og varme nu, på en lille cafe' tæt på havnen. Alt vel.

Lars






Ingen kommentarer:

Send en kommentar