onsdag den 26. december 2012

Good bye St. Lucia

Så er det hele faldet på plads.  Båden bliver liggende i vandet her i havnen i Rodney Bay - St. Lucia, og jeg forlader båden i morgen den 27. dec. sammen med Mathias. Jeg flyver til Irland og holder nytår sammen med Ali. Jeg flyver til Belfast via Trinidad og Garwick, og Mathias flyver til København via Barbados og Frankfurt. Alt er nu næsten påplads med havnekontoret, myndigheder toldere etc. Det eneste er at tolderne skal ombord i morgen og checke båden og mine ting. Jeg har skulle lave en inventory list, da båden betragtes som importeret, da den skal ligge alene her, uden ejeren ombord. Den bliver så "exporteret" igen, når jeg kommer tilbage. Lidt besværligt, men sådan er det åbenbart her. Det gik nu ganske nemt med indklarering her - immigration, toldere, havnekontor etc. De havde fortrykte formularer som vi blot skulle udfylde, med en kopi til hver kontor - der lå dør om dør, og ikke som på Barbados hvor vi skulle udfylde det samme 4 steder. Så kaptajnen er happy nu. Mathias og jeg skal ud og ha' en stor bøf i aften og et godt glas rødvin. Vi nyder at være ved land - og idag havde jeg mit første varme bad i 5 uger. Det har været en gave at være sammen med min søn i så lang tid. Vi har fået catch up på alt det vi ikke når at snakke om i daglig dagen. Så kære blog læsere - skribenterne holder pause nu. Jeg vil komme tilbage omkring den 7 januar, med lidt mere fra sejlturen. Hvordan passede indkøbslisterne, hvad gik ok, hvad gik mindre ok, kunne noget være forberedt bedre etc.
Tak fordi gad at følge vores færd.
På Grådybs, besæningens og egne vegne - godt nytår.



























Ingen kommentarer:

Send en kommentar